loading...
*** فقط بارسلونا ***
هادی بازدید : 344 1391/08/09 نظرات (0)

کفش طلای اروپا به لیونل مسی بهترین بازیکن جهان اهدا شد

مبارکت باشهتشویق

Messi with the Golden Boot award / PHOTO: MIGUEL RUIZ - FCB

Messi, amb la Bota d'Or. FOTO: MIGUEL RUIZ-FCB.

ستاره آرژانتینی بارسا، که فصل گذشته با به ثمر رساندن 50 گل در لالیگا، عنوان ال پی چی چی را از آن خود کرده بود، روز قبل جایزه کفش طلای بهترین گلزن رقابت های لیگ های داخلی اروپا را برای دومین بار به دست آورد.

مسی و رونالدو فصل گذشته برای رسیدن به این عنوان رقابت شانه به شانه ای داشتند و در نهایت ستاره آرژانتینی بارسا با 4 گل بیشتر، ستاره رئال را پشت سر گذاشت. مسی در سال 2010 نیز با به ثمر رساندن 34 گل در رقابت های لالیگا، کفش طلا را از آن خود کرده بود.

مسی بعد از دریافت این جایزه گفت: این جایزه به خاطر به ثمر رساندن گل هاست اما بدون هم تیمی هایم، من نمی توانستم به گلزنی کنم.
 
من مانند همیشه، این جایزه را به آنها تقدیم می کنم. من برای جوایز فردی تلاش نمی کنم. من برای جام ها می جنگم. هدف من رسیدن دوباره به قهرمان لالیگا، بردن کوپا دل ری و چمپیونزلیگ است. این اهداف من و البته اهداف تیم است."

مسی این جایزه را از دست اوئیس سوارس میرامونتس، ملی پوش سابق اسپانیایی و برنده توپ طلای سال 1960 دریافت کرد.

تیتو ویلانووا، سرمربی بارسا نیز با ستایش از این ملی پوش آرژانتینی گفت:" ما تاکنون بازیکنی مانند او ندیده ایم و اگر بازیکنی هم بوده، برای مدتی طولانی نتوانسته تا این اندازه بدرخشد. این تنها به خاطر گل هایی که او می زند، نیست. بلکه به خاطر درک او از بازی است. او در دیدار شنبه در دقیقه 89، پنجاه متر دوید تا روی یک کرنر از دروازه تیم دفاع کند؛ در حالی که ما 5-0 پیش بودیم. بازیکنان زیادی این کار را نمی کنند."

سوارز ستاره سابق فوتبال آرژانتین پس از اهدای این جایزه به مسی گفت: «مسی جواهر فوتبال است و این بازیکن از سرعت بالا و مهارت خوبی برخوردار است و از فضاهای زمین بخوبی استفاده می کند.»

در آیین اهدای جایزه بهترین بازیکن اروپا، الیخاندرو سابیلا سرمربی تیم فوتبال آرژانتین و کارلوس بیلاردو مدیر تیم های فوتبال آرژانتین که در مسابقات جام جهانی 1986 آرژانتین را قهرمان کرد نیز حضور داشتند

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام ... در این سایت اخبار معتبر باشگاه ، والپیپر ، عکس ، پوستر ، کلیپ گلها و ... ی باشگاه بارسلونا قرار میگیره . خودتون تو سایت بگردید و لذت ببرید .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    با کدوم مطالب این سایت بیشتر از بقیه حال میکنید ؟
    به نظر شما بارسا امسال قهرمان کدوم جامها میشه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 547
  • کل نظرات : 453
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 35
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 144
  • بازدید امروز : 194
  • باردید دیروز : 596
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 194
  • بازدید ماه : 7,683
  • بازدید سال : 48,797
  • بازدید کلی : 837,934